Direct naar de inhoud

Roadmap

Overzicht van de releasefases en mijlpalen. Deze pagina gaat in op planning en testdoelen; de inhoudelijke features vind je op de Features-pagina.

Releasefases

Alpha — ~100 testers

  • Core gameplay: economie, Kingdom-keuze, starter quests
  • Balans & stabiliteit: bugfixes, performance metingen
  • Feedbackrondes met testrapport per sprint

Closed Beta — 200–300 spelers + creators

  • Community-loop: marktdagen, toernooien, trailer release
  • Start storyline en seizoensprelude
  • Optimalisaties: netcode, lag-spikes, plugin-profielen

Open Beta / Seizoenslaunch

  • Eerste Great War event
  • Battle Pass — Seizoen 1
  • Creator-push en community-activaties
  • Doorlopende updates en nieuwe quests

Mijlpalen

Economy v1

Basishandel & shops live, prijselasticiteit getest met 100 spelers.

Kingdom Progression

Buffs & quests per Kingdom met eerste balance-pass.

Season War 1.0

Instanced battlefield, capture-points en matchmaker ingesteld.

Performance Pass

Chunk/AI-profielen, TPS > 19 bij 200 spelers op testcluster.

Wat je kunt verwachten

Transparante releases

Korte changelogs per sprint; duidelijke aankondigingen voor events en resets alleen indien nodig.

Fair progression

Geen pay-to-win. Cosmetics & QoL only. Competitive balans staat voorop.

Community-input

Feedback wordt elk seizoen verwerkt via enquêtes en testservers.